BlogÖnismeretSikeres vállalkozókVállalkozás

A vállalkozásod téged tükröz

A vállalkozásod téged tükröz.

 

Minden sikeres vállalkozás mögött ott áll egy karizmatikus egyéniség. Csak figyeld jól meg.

 

20150211192624-richard-branson

 

Az egyik kedvenc vállalkozóm Sir Richard Branson. Ez szubjektív megközelítés számomról. Talán azért, mert egy korosztály vagyunk. Talán, hogy tevékenységét (némi irigységgel) a kezdetek óta figyelemmel kísértem. Innen az akkor még elzárt és elszigetelt Magyarországról. Tudom, hogyan indult vállalkozása. Tudom, hogy hány bukása volt. Tudom, hogy hányszor állt talpra.

És vajon a talpra állása miből eredt? Nem, nem az amerikai önfejlesztő könyvekből.

A személyiségéből, a nyitottságától, a pozitív életszemléletéből, az elmaradhatatlan lazaságából, az örökké arcán ülő széles vigyorából, az innovatív és némi provokatív beállítottságától. Hogy fel merte vállalni önmagát. Fel merte vállalni egyediségét, hogy más mint a többiek.

 

Amilyen a személyiséged, a gondolkodásmódod, az értékrended, a morálod, az köszön vissza a sikerességed vagy netán a sikertelenséged kapcsán.

Meg tudod-e fogalmazni ennek alapján, hogy mi sikerességed vagy sikertelenséged oka?

Kényszerből vállalkozol?

Csakhogy valamilyen bevételre tegyél szert a túléléshez? Nem jó út. Előbb-utóbb a kényszertől kiégsz. Mi marad utána? Üresség, kedvetlenség, fásultság, negatív érzések, mások okolása….

 

kiégett fák

 

 

Megtaláltad-e azt a tevékenységet, amit igazán szenvedéllyel tudsz végezni, amikor időnként égiháború van körülötted? Azért vállalkozol, mert segíteni szeretnél másoknak? Hogy tevékenységeddel jobbá akarod tenni ügyfeleid érdekét?

Ez a megfelelő hozzáállás. A kezdeti bukdácsolások és nehézségek ellenére ezzel a gondolkodásmóddal üzleted dinamikusan fog fejlődni.

Nem könnyű elindulni, túlélni és sikereket elérni. Mást kell csinálni, mint a mostani divatos trendek sugallják. Innovatívnak kell lenni és ha elbuksz, újra talpra kell tudnod állni.

 

A sokszínű palettán kiragyogsz-e a többiek közül személyiséged, önmagad, a viselkedésed által?

 

kövek

 

 

Mert bárhonnan nézzük, még a világ legsikeresebb vállalkozói is a kezdetekben bukdácsoltak. De talpra álltak, újra kezdték, nem adták fel.

Kerestek egy olyan tevékenységet, ami hozzájuk passzol. Amiben szívvel és lélekkel tudtak részt venni.

Megtanulták, hogy az ügyfelek, a munkatársak –  akárcsak ők -, érző emberek.  Ők képviselik a vállalkozásodban a legnagyobb értéket.

 

Jó vezetőnek tartod magad? Gondold végig.

Kérdezd meg vevőidet, munkatársaidat és teljes odafigyeléssel hallgasd meg őket. Tanulj tőlük. Mindig van mit tanulni.

Kérdezd meg őket, jegyezd fel és gondolkodj el rajta. Építsd és illeszd be a munkádba, ezáltal elégedettebbé teszed vevőidet, munkatársaidat. Ez képezi az innováció alapját.

 

A jól végzett munkáért tudsz dicséretet adni? Az emberek szárnyra kapnak tőle. Ki fogják hozni magukból a maximumot. Felnéznek rád és tisztelni fognak. Fontos embereknek fogják érezni magukat, akikre odafigyelnek és ami további lendületet ad nekik a munkájukhoz.

 

A vevőidhez gyorsan, barátságosan, odafigyelve, tisztán és őszintén kell közelíteni. Hálásak lesznek érte.

A hálájuk tükröződni fog sikereidben. Lojálisak lesznek hozzád, bíznak benned és ajánlanak másoknak is.

Kell ennél több?

 

Ennek bizonyságául és tanulságul  idézek egy számomra nagyon szimpatikus hozzáállást.

Ezeket a gondolatokat az egyik blogbejegyzésemre kaptam. Tényleg örültem ennek a hozzáállásnak, bizonyságul arra, hogy az odafigyelés a másikra az egyik legnagyobb aduász az üzleti életben.

 

Napi szinten használjuk a lélekmarketinget (ha van ilyen, szerintünk igen) Önerőből, lelkesedve és szeretve-kiszolgálva a vevőket. Azt látjuk, hogy a manipulációs technikákon a vásárló már ugyanúgy átlát, mint egy szakember, így nálunk az a tendencia, hogy a közel 20 éves tapasztalatainkat és tudásunkat bevetve tisztán, egyértelműen, lélekkel kommunikálunk. /minden más csak fárasztó, időpazarló tényező/. Mint grafikai és nyomdai stúdió kizárólag azt ajánljuk, ami a megrendelőinknek előnyös, és pl. nem kérve több pénzt a javaslatainkért, egyéb ötleteinkért. Úgy látjuk, működik.

 

Tanulságos és követendő gondolkodásmód. Hidd el, ha mindenki ezen elvek mentén vállalkozna, egyre nagyobb sikereket érne el. De nem rejtem véka alá, hogy kitől származnak a fenti gondolatok.

Íme: http://www.9karakter.hu/

 

Gondold csak végig…. ha te kapsz pozitív visszacsatolást, elfelejtenéd azt akitől kaptad?

Nem. Örökre bevésődne a lelkedbe. Nos így van ezzel mindenki.

Alkalmazd sokszor!

 

 

A cikk írása Richard Branson gondolatainak ihletése alapján készült. Ugye őt nem kell bemutatni senkinek?

Neked mi a véleményed erről a témáról?

Megköszönöm, ha megírod a hozzászólásoknál. Hogy tanuljunk, épüljünk az egymásra való odafigyeléssel és javaslatokkal.

Köszönöm kedvelésed és a megosztásodat!
Share on Facebook12Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn2

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.